Durin's Alfa males - Out and About

fredag den 8. januar 2010

En tur i Kong Vinters Rige

Fy for pyffer hvor det var koldt. Den stride blæst var ubarmhjertig og stikkende på huden og sneen føg om fødderne på hundene. Men nu er sneen her, så er det bar om at "nyde" den!! Ingen ved jo hvornår det forsvinder igen. Solen har vist stået højere på himmelen end den gjorde i dag og skyerne drillede noget, og derfor er nedenstående billeder også en kende ringe i kvaliteten, men hundene nød dagen i fulde drag. De skulle selvfølgelig ned på stranden og se om man lige kunne få en dukkert, men det kunne man ikke! "Se Bambi! Vandet er stift..." Der er meget lavvandet på stranden, så de første 5 meter ud i vandet er frosset helt stift. Det ses tydeligt, at det er havet der er frosset og ikke en sø, da isen ikke er glat men bulet af de stykker af drivis der nu er forenet ganske solidt. Jeg skulle ikke nyde noget af at have 3 hunde ud på isen, så dagens tur foregik oppe på strandengen. Mødte en enkelt skiløber, der havde vovet sig ud i den stride blæst. Han kiggede på koblet af hundene, kiggede på mine vandrestøvler, rystede let på hovedet og påpegede så at jeg ville komme langt hurtigere afsted, hvis jeg havde bundet et par ski på fødderne og ladet hundene gøre arbejdet... Jeg lod kommentaren passere med et tilpas venligt smil (ikke ret meget anstrengt). Når der er sne er det som regel ski folk siger jeg skal tage på og når det er tørt er det rulleskøjter. Måske det er et tegn til at jeg skal træne noget lineføring, så det i det mindste ser ud som om hundene kan gå i snor??

Her er billederne fra dagens tur:

 Kurs: Bølgen blå!
















Parløb.
















Sne skal man da rulle sig i...














Tummel i pudder.















Vi ønsker jer alle en god weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar