Durin's Alfa males - Out and About

fredag den 1. januar 2010

Planer er der nok af.

Når man, her på årets første dag, sidder med sin kalender, og krydser alle mærkedagene ind, altså inklusive alle de dage, hvor man har et eller andet man skal, ja så kan man godt få en fornemmelse af, at der ikke helt er nok i 365 dage... Weekender er der, i hvert fald, ALT for få af. Lad det være sagt med det samme. Meget muligt, at kineserne siger noget om, at vi går ind i Tigerens år, men her i huset, er det helt klart hundens år.

2010 kommer til at handle en hel masse om hund, og det hele skydes for alvor i gang med Soyas parring når løbetiden sætter ind. Kavaleren er fundet. Han hedder Zeddi (Pearly Coat Peregrin Romanssi), og jeg glæder mig rigtigt meget, til at se resultatet af den parring. Zeddi har et dejligt væsen og er utrættelig i sit arbejde. Når vi andre er klar til at sætte os i bilen, vil han ikke med hjem, da der jo så ikke sker mere sjov den dag. Han giver sig ikke så let. Han er direkte i og målrettet i sit apporteringsarbejde og han har en helt naturlig lyst til at arbejde for sin fører. Jo tak, flere hanner af den slags, if you please. Zeddi er desuden en hanhund af perfekt størrelse til Soya. I en tid, hvor ekstremer dominerer billedet i udstillingsringen, repræsenterer Zeddi for mig en flatcoat af klassisk, tidløs og  korrekt type. En hund bygget til et formål. En hanhund lige efter mit hoved og hjerte. Hans stamtavle er også meget spændende. Hans far, har vi set en del til i vinderklasse på markprøver i Danmark med godt resultat og hans mor udspringer af gode klassiske flatcoats og står for at blive dansk champion lige om hjørnet i udstillingsringen. Begge forældre bruges på jagt med stor succes. Denne gang skal jeg ikke køre så langt for at få parret hund, Holstebro er immervæk noget nærmere end Mechelen i Belgien. Tak til Lars og Jeanette, fordi jeg må bruge jeres dejlige dreng på Soya. Jeg er jer begge stor tak skyldig.


Zeddi i sneen:

Tøserne og jeg tog turen vest over, på en lille visit hos Zeddi sidste år, eller rettere sagt, for et par dage siden, for nu at se om hjertet og mavefornemmelsen holdt stik. Her blev vi modtaget med åbne arme af både hunde og ejere, og jeg må ærligt sige, at vi faktisk ikke havde meget lyst til at tage hjem igen. Men nu har Lars og Jeanette, i forvejen, huset fuldt af hjemmeboende børn, og havde vist egentligt andre planer for de eventuelt overskydende værelser, når det ændrer sig i fremtiden, så tøserne og jeg pakkede sammen og kørte hjem til Djursland igen. Tak for en dejlig eftermiddag. Både hundene og jeg følte os meget velkomne og godt tilpas hos jer i Holstebro. For Zeddi var det som en gave fra himmelen selv, at der var dumpet 3 tøser ned i hans hjem og han brugte megen tid på kurtisering af den sødeste slags, med ørene helt oppe på hovedet og score blikket fast fokuseret på alle de dejlige damer. Desværre var hverken Nanna eller Soya sådan helt imponerede over den unge mands invitationer, og opførte sig som ganske bonerte tanter, hvilket selvfølgelig er meget naturligt for damer i deres alder og vægtklasse. Man har vel klasse? Dette kastede dog ikke megen grus i maskineriet for Zeddi, som ufortøvet erklærede sin kærlighed både til højre og venstre på den mest charmerende vis. Skam får den som giver sig, synes tanken at være.


 En helt igenem, herlig hanhund, som jeg er glad for at have fået kontakt til. Tak for tipset til Christian og Marianne, Kennel Pearly Coat. Så nu venter vi bare på noget løbetid. Jeg forventer at Soya begynder sin løbetid i slutningen af januar, starten af februar, og om alt går vel skulle, der så komme et kuld hvalpe til foråret her i huset. Det er 7 år siden jeg sidst havde hvalpe hjemme, så jeg glæder mig helt enormt. Det er helt bestemt at en af hvalpene bliver her hos mig. Den primære årsag til at jeg vælger, at parre Soya er nemlig, at jeg selv vil have en hvalp efter hende. Hvalpene fra hendes første kuld, som blev født hos Kennel Birkebo, er jeg yderst tilfreds med, så nu vil jeg selv have et Soya barn.



 Nå, men nu er det jo ikke kun hvalpe, der er på tapetet her hjemme. Loa skal rundt på en masse prøver, og vi starter træningen på søndag til klubdag her i Region Østjylland. Så er der lige et Vinterskue i Århus og herefter står den på træning og C-prøver frem til B-prøven d 27/3 på Clausholm. Her går vi målrettet efter den 1. præmie som skal bane vejen for deltagelse i Åben klasse. Jeg vil meget gerne have hende med på A-prøver til efteråret, så målsætningen for hende er krystal klar. Desuden venter et Flatmesterskab i august, så der skal vi være noget så klar ;0). Og så er det at det med tiden melder sig. Rigtigt mange weekender er nu booket til bristepunktet med hund, så kære venner, altså jer som ikke har så meget med det der hund at gøre, skynd jer at få inviteteret, der er få pladser ledige...



 Og så er der lige det med tilbage på skolebænken. Jo, 2010 bliver året hvor det der Randi-tid bliver brugt på skolebænken fra august. Der skal jeg til at begynde rejsen frem til at blive blåstemplet som fagligt kvalificeret undervisnings fascilitator i den almengyldige læringsinstitution. Med andre ord, jeg skal være lærer i folkeskolen, med papir på mine kvalifikationer. Jeg er så heldig at have mulighed for at arbejde ved siden af mine studier, og det passer mig helt perfekt! Så ikke nok med at cremen af Danmarks ungdom skal trækkes med mig i rum tid fremover, men jeg skal sørme også selv på skolebænken. Jeg kan næsten ikke vente.



 Så opsumering af planerne for 2010. Uddannelse af hund, uddannelse af mig selv og så lige at få søsat et kuld hvalpe, med al den læring det projekt indebærer... Mon ikke 2010 burde være uglens år?



1 kommentar:

  1. Godt Nyt År!
    Ja, sikke da en masse planer...

    Trut fra Karen + flok (der måske også har planer)

    SvarSlet