Durin's Alfa males - Out and About

søndag den 3. januar 2010

Så er vi igang!

Årets første samlingstræning blev skudt i gang i dag. Vi tog turen til Ødum, nær Hadsten hvor Region Østjylland holdt årets første klubdag. Mange var mødt op og som gammel hjemvendt østjyde var det lidt sjovt at tælle ansigter på dem jeg kendte. Bevars 10 år er lang tid, men der var da et par stykker som jeg kendte fra Århus tiden. Loa kendte ikke en eneste af de fremmødte hunde, og det har hun godt af at prøve. Hun har jo været velsignet med mor og mosters selskab til overmål, så nu var det på tide at se og få smag på "Verden uden for Verona" for den unge dame. Rigtig god træning for hende i at stå på egne ben. Hun er helt klart ikke vant til at møde mange fremmede hunde og opleve ukendte steder, så da jeg kunne se hun brugte rigtigt meget krudt på at bekendtgøre sig med alle og finde sig selv i situationen trænede jeg øvelser hun er stærk i og kender. Det hjælper altid på selvtilliden hos hende og jo længere frem vi kom i træningen, jo mere fokuserede hun på opgaverne og jo mindre distraheret blev hun af de andre hunde. Min labre Loa-perle ;0). Nu ligger hun så her i sin kurv foran den knitrende brændeovn og tygger på et gnaveben af ældre dato. Mon ikke der også er andet den unge dame tygger på? Jeg glæder mig i hvert fald allerede til næste klubdag. Bare de skruer lidt op for temperaturen til da. For det var noget så koldt. Høj flot sol, men bidende koldt.

 Så hvor ligger fokus lige nu med Loas træning? Nye terræner og nye hunde er en klar topprioritering. I øvrigt træning af markeringer med kaster. Hun bære tydeligt præg af at jeg har trænet meget alene og at jeg derfor har kastet de fleste markeringer selv. Det var ligeså tydeligt at se at jeg er slem til at kaste dummierne på nogenlunde samme længde, så træning med andre som kaster for os er klart vigtigt at få gjort mere i. Det falder jo ganske godt i tråd med prioriteringen i øvrigt med nye hunde og steder, så der blev lige slået to fluer med et smæk der ;0). Linjer sidder tilgengæld lige i skabet. Op ad skrænter, på åben mark eller i rækker af træer, terrænet spiller ingen rolle for tøsen. Hun løber snorlige med perfekt fart og stil og sætter gerne tempoet i vejret når dummien skal hjem. Søg trænede jeg ikke i dag. Linjer og markeringer faldt mest naturligt i tråd med dagens træning, så søget klarer vi en anden dag. Nøgleordet i dag var succes og vi løste de knuder der opstod uden at skabe flere, så man må vist sige at målet blev nået. Hun er så lækker at træne med og jeg glæder mig om muligt endnu mere til premieren på prøvesæsonen efter dagens træning. Loa Lækkerbid, Mums!

Billedet er fra vores trænings WT i Sverige da tøsen kuns var 13 mdr gammel. Fotograf: Karen Lisager.


Nu venter årest første skoledag i morgen, så jeg har vigtigere ting for end at side og skrive blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar