Durin's Alfa males - Out and About

tirsdag den 8. december 2009

Der smedes planer...

Ja, nu hvor vi er landet her i hovedlandet (hi,hi), ja så kan jeg jo ligeså godt løfte sløret for at der smedes planer for hundelivet i 2010. Jeg siger ikke for meget endnu, men det bliver forhåbentligt til en hel bande dejlige hvalpe i løbet af foråret og en masse oplevelser for mig og Loa i øvrigt.

Nanna og Soya er officielt pensionerede fra livet på prøver, og nyder deres liv som jagthunde og sparringspartnere til Loa Lækkerbid. Da specielt Nanna er i uforskammet fin form, skal jeg da ikke afvise, at det kan komme på tale at stille hende et par gange i veteranklassen på særligt udvalgte udstillinger. Hun synes det er evigt morsomt, og hun er en hund med en herlig attitude i ringen, så det er skam mindst ligeså fornøjeligt at stå i den anden ende af snoren.

Hendes datter er ikke velsignet med det frie valgs muligheder, og bliver død og pine stillet så snart vi har roet en 1. præmie i begynderklasse hjem. Ikke noget med kvalifikationsævl her. Næ nej, må vi få den gode gamle begynderklasse i hus, og lad os så komme i gang med det sjove i Åben klasse og senere Vinderklasse. Jeg kan ved gud ikke forstå, at vi nogensinde fandt det nødvendigt med en kvalifikationsprøve hos flatcoat. Den er nu engang indført, men i mine øjne er den ikke pengene værd, så jeg lægger hellere både mamon og energi på de rigtige markprøver. Til Loa's store fornøjelse. Der er lagt 5 c-prøver ind i kalenderen pt. (ELSKER at være flyttet til Danmark så man kan komme på C-prøver igen!!!) og et enkelt skue. Udstilling bliver aktuelt senere på året, og så skal vi jo til Flatmesterskab i Värmland til August. Ja 2009 er dårligt rendt ud, og her sidder jeg og glæder mig som en vanvittig til at tage hul på 2010!!

Her har i så det eneste billede af mig og Loa i aktion. Det er taget af Karen Lisager under en trænings WT hos Kennel Meitas i maj 2009. Tak for billedet, Karen!


Hun er da bare for vakker den lille sveske (og der er vist ikke tvivl om at det er hunden jeg her tænker på... Vel???)...

Mere om øvrige planer følger...

1 kommentar:

  1. Hej Randi!

    Først STORT!! tillykke med Loa´s flotte resultat på Skuet.Sådan!!

    Samt tillykke med din Blog, den er super flot!
    super at vi nu kan følge med her over på sjælland, hvad du og hundene laver over i det jyske!

    Sidst tak for de mange hyggelig timer vi hade i 2009, vi skal ha mange flere i det nye år kan du tro vi skal.....:-)

    Kan du og hundene nu ha en rigtig ***glædelig jul og et rigtig godt nytår****

    Mange Kram
    Sanne.

    SvarSlet