Durin's Alfa males - Out and About

torsdag den 3. december 2009

Det sørme, det sandt, december!



ÆÆÆÆÆÆLSGAR JUL! Elsker hele molevitten med glögg, lune, sprøde vafler, småkager i spandevis, kravlenisser, både inde og ude, juledekorationer, adventskrans, andesteg, brune kartofler og kalenderlys. December rykker for vildt!! Hmmm... Kigger mig omkring i det her hjem og kan ikke finde det mindste spor af jul og/eller julestemning... "Nogen" har simpelthen glemt at få kareten i gear og få gravet mange års gemt julepynt frem af flyttekasserne... Pokkers. Troede jeg var flyttet ind i et hus med tjenende ånder, der sådan lige fiksede, hvad man selv gik og glemte, nu hvor man har så fantastisk travlt med at inspirere og afrette cremen af Danmarks Ungdom. De tjenende ånder har vist opgivet ævred, hvilket betyder at jeg nu selv må stå på hovedet ned i en mindre mængde flyttekasser i to etager... Min kære mor, som altid har tjek på tingene, har naturligvis klaret at få kilet et minimum af julestemning ind i mit hjem... Jeg er blevet udstyret med en advents kalender, hvori der, i søndags, var en pakke med kravlenisser, vinduespynt og lækre bløde håndklæder... (Tak mor, fordi du er så praktisk og helt fantastisk). Det kunne jo sikkert have kickstartet en tanke om at julen sådan set var landet, men en må desværre ved selvsyn konstaterer, at det ikke er tilfældet. Nå, men kalenderlyset står nu klar i køkkenet, så det er vist bare om at få strøget den der tændstik og få futtet et par dage af i en ruf.





I denne, den sødeste juletid, er der også en anden årligt tilbagevendende begivenhed, som man bare må elske som inkarneret flat ejer. Ja, nu sidder der sikkert nogen og tænker Juleudstilling i Næstved (buuu), men næ nej såmænd ej. Os lokalpatrioter synes nemlig der er meget hyggeligere at troppe op til juleskue i Terndrup, med hunde, gode sager og stemningen helt i top. Se det er julens sande indgangsbøn. Hund, lidt sødt og en masse herlige mennesker man ser alt for sjældent. Hvad mere kan man ønske??? I år er vi jo endelig kommet på de rigtige breddegrader igen til at deltage i festlighederne, og ambitionen var da også at både Nanna og Loa skulle slå sine folder på den røde løber... Men næ nej såmænd ej... "Av, mit øre" sagde Nanna og så sagde dyrlægen "Dræn i øreflappen så blodøret kan hele" og så var de planer spoleret... Øret kommer bestemt før den røde løber (som jo ligger der igen næste år), så Nanna må tage en lur på divaneseren sammen med Soya (som slet ikke gider det der udstilling i nogen form) og så må lille Loa bære den tunge byrde som spydspids for kennelen i år. Hyggeligt bliver det og jeg glæder mig helt enormt til at komme afsted.








Nå, men glædelig jul! Nu må jeg vist hellere få stukket ild til kalenderlyset...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar