Durin's Alfa males - Out and About

lørdag den 5. december 2009

Juleskue i Terndrup

Dagens vigtigste begivenhed var uden tvivl Juleskuet i Terndrup. Mødtes med min søster på vej til Terndrup og i samlet flok susede vi afsted mod hallen. Havde fyret godt op under julestemningen undervejs (Nogen må forklare mig hvorfor det lige er at klassikere som "Last Christmas" og "Do they know it's Christmas" bare lyder FOR godt i stereoen på denne tid af året. Så skrålende for fuld hals (var nu mest mig der skrålede. Loa koncentrerede sig voldsomt om ikke at blive køresyg) trillede vi så ind på parkeringspladsen og belæsset med tæpper, kravlegård, juledekoration og øvrige pakkenelliker i flere etager (Hvorfor slæber man dog alt det med sig???), fandt vi "vores bord" og "vores selskab", som i dagens anledning bestod af næsten 80% af de 18 flatter + min allerkæreste søsters lab. Herlig stemning lige fra morgenstunden og godt at se at så mange var troppet op med deres dejlige hunde.

 Chesapeakes var den første race til bedømmelse i ringen og sørme om jeg ikke blev hyret til at være hundeholder og senere handler hos dem også. Judith fra kennel Blæsborg havde ikke mindre end 3 chesser med, så det kunne jo godt knibe med to hænder når hun også skulle vise dem i ringen. Jeg trådte gerne til og hjalp hvor det kneb. Det betød et kært gensyn med gamle Midde (DKCH+J Wyndhams Minnehaha WDX) som er min absolutte favorit af den race. Midde er nu blevet 12 ½, så bentøjet kan ikke rigtigt følge med, når man har været på jagt dagen før. (KLART man skal på jagt. Er man jagt hund eller hva´?!) Hun er stadigt en ualmindelig lækker ches og det var mig en stor glæde at lede den seje tøs rundt i ringen til en placering som BIK2. Flot at hun stadigt holder sig så fint.

 Nå men det var så ikke den eneste gang der blev brug for min hjælp. Lene havde brug for hjælp til at vise Bonnie (Birkebo Jodi Bonnie) i hvalpeklassen. Bonnie og jeg har prøvet det før med stor succes, så det gjorde jeg med glæde. Bonnie viste sig fint og fra sin gode side, det meste af tiden, men da placeringerne skulle deles ud, var batteriet sluppet op og det kneb med at stå stille og koncentrere sig. Det gjorde nu ikke alverden, for det var hendes søster der vandt klassen, så det blev jo i familien ;0). Stort tillykke til Lone og Tulle (Birkebo Jodi Jubii)! Det gjorde I rigtigt godt!! Bonnie og jeg blev 3'er i klassen, så jeg er absolut klar en anden gang, hvis den lille sveske skulle så og mangle en handler. Lækker er hun jo ;0).
Så var det en af favoritterne, der skulle på banen. Nemlig Albert (Birkebo Diamon Albert). Ja, han er så absolut en stjerne i svøb den unge mand, og det skal blive spændende at følge ham fremover. Ringtræning ville nok have pyntet på det hele, men han endte alligevel som 2.vinder i Unghundeklassen. Han var klart mit valg til bedste han i dag, men nu var det jo ikke mig der dømte, så en 2. vinder var hvad det blev til i dag. Mærk jer mine ord: Det er ikke det sidste vi har set til dette stjernefrø. Tillykke, Anette, du kæmpede bravt i dag. Det der ringtræning er lige om hjørnet ;0). Stort tillykke til Albert som bestod sin brugsprøve og blev DAGENS BEDSTE HUND!!
Her et billede af vidunderet. Kvaliteten er dårlig, da jeg ikke er god til at tage billeder indendørs... Her er stjernefrøet, Albert:





 Et dejligt Soya-barn (Birkebo Soyzic Nicki) vandt åbenklasse og blev BIK2. Han bliver bare bedre og bedre for hver gang jeg ser ham og han var handlet rigtig godt af Sandy, så i dag fik han lov at stråle. Ja, ja poterne kunne da være strammere, men alt i alt er fin hund. Tillykke til Sandy og Hans Jørgen med resultatet.

 Unghunde klassen hos tæverne var ganske stor, og bestod af ene kuldsøskende eller halvsøskende. Her blev det kønne Jodi (Birkebo Holsic Brown Sugar) som løb med sejren. Ung er hun og endnu mere ben og ramme end fylde, men det bliver spændende at se hvad de kan præsterer i fremtiden. Mørk i farven og fin i pelsen. Tillykke!!

Og så var det jo os... Mig og spydspidsen! Ja, altså jeg hev vel Loa ind og ud af kravlegården 3-4 gange inden det faktisk blev vores tur. Så var der lige en klasse, og så var der lige pause og så tog alting laaaang tid. Men så var det faktisk os... Mig og min herlige Loa. Vi har ligget i skarp træning med klikkeren for at hun skal stå pænt og vifte med halen, og sørme om det ikke har virket!! Den lille tøs viste sig så fint og opførte sig eksemplarisk, som om hun havde prøvet det her 100 gange før. Det var så første gang i hendes liv hun blev præsenteret på en indendørs udstilling, men det var ikke noget der kunne ryste damens selvtillid. Fedt var det med mange hunde, hvalpe og alt det der med måtter og glatte gulve var bare helt ligemeget!! Hun er så cool, min dejlige tøs. Hun var barne pige det meste af tiden i dag, og på trods af to små hvalpes intensive leg 3 timer i træk i hendes kravlegård, så havde damen masser af krudt at give af da hun stod i ringen. Jeg er bare SÅ stolt af min Loa. Hun var alene i klassen, så da hun fik sit røde bånd, betød det jo samtidigt, at hun vandt klassen og var videre i konkurrencen om at blive bedste tæve. Så nu var det bare at vente!

 I den sidste klasse kunne jeg så nyde synet af Nannas smukke datter Diana (Birkebo Nanzic Diana). Hun er så smuk og velgående at man bare taber pusten når hun viser sig. Problemet er bare at det er ikke altid hun har lyst til det, og i dag var det ikke det der stod øverst på hitlisten for Diana. Hun fik en fin kritik og de kvaliteter hun har var ikke til at tage fejl af, men hun kan absolut gøre det bedre end hun gjorde i dag, så det glæder vi og til. Dejlig, det er hun. Så det med ringtræning gælder vist også for hende ;0). Kom igen, smukke tøs!!


 Så skulle vi til det. Loa skulle i ringen igen og endnu engang viste hun sig fra sin bedste side. Hun stod som hun skulle, løb som hun skulle og kiggede dommeren dybt i øjnene når hun skulle det, og endte med at blive BIK2 efter en tæve som var noget ældre end hende. Nåja det med alderen kommer jo helt af sig selv ;0).

Kritikken var rigtig fin:
20 months bitch of very nice type, , very happy temperament, well angulated, moves very well, good coat, nicely presented. Bite OK. Excellent.

Ikke noget at være ked af der! Jo, hende har man heller ikke set det sidste til ;0). Flot gået min tøs!



Nå men, da det jo lakkede mod enden, så var det også tid til at sige tak for i dag til nye og gamle venner. Hermed et billede af Loa, Mille (Million-Mille) og Pennie. Bare for at vise at det faktisk lykkedes for os at få ro på alle. Samtidigt... Nok blog for i dag, Roger-over and out...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar