Durin's Alfa males - Out and About

torsdag den 17. december 2009

Han mente da vist alvor...




Ja, den gode Hr Vinter, er vist ikke i det bedste humør. Det var i hvert fald ikke pænt sådan at puste driver af sne ud over vejen når man som travl og meget vigtig Underviser af Danmarks Ungdom kommer kørene i sin Seat af ældre dato... Er MEGET glad for at jeg fik fikset varmen i automobilen (er lidt veteran agtig på den gammeldagsmåde) for mindre end 2 dage siden. Havde ikke været spor morsomt, hvis ikke der havde været varme på i dag. Havde Hr Vinter vist sig fra sin pæne side, så havde vi haft fine fnug på størrelse med en god laplandsvante dalende ned i skæret fra den nedgående vintersol...
Men, men nogen har tisset godt og grundigt på den forkerte sukkermad, for det stormede den hele nat, og den hele dag og sneen føg og vejene var som god gammeldags brun sæbe at køre på, selv med fine vinterdæk.


 Og værst af alt... Der blev indført forbud på skolen mod at slås med sne!!! Cremen af Danmarks Ungdom måtte i stedet skule ud gennem virvaret af hjemmeklippede grantræer og alternative stjerner, på sneen som blev kylet rundt i den stride blæst... Ikke sjovt når naturen på denne måde smider med- og modspillere ud og spiller boldt med sig selv... Hvor sjovt er det lige når man er mellem 5 og 15 og spisefrikvarteret varer 30 minutter? Det er sur røv. Det er hvad det er.



Tilgengæld er det lykkedes for mig at støve en herlig forkølelse op her op til jul...
Nu er det jo også årstiden hvor det er helt legalt og fise rundt med rød næse og blive kaldt Rudolf (og det der er værre), men det er sørme da ikke god timing. Jeg ved jo at smagsløgene tager sig en pause, og hvor sjovt bliver det lige til jul??? Der er da ingen som helst rimelighed i at vente et helt år på juleanden, og så når man skal sætte tænderne i det saftige kød, ja så smager det af... Ingenting.. Varmt og saftigt ingenting... Så jeg er gået i intensiv forkølelsesbekæmpelses mode. Bevæbnet med næsespray, skoldhed te, lune sokker, MINDST 3 lag tøj og tæpper, 3 varme hunde ig en knitrende brændeovn, ja så har jeg tænkt mig at svede ondskaben ud af kroppen, ligeså hurtigt som den meldte sin ankomst...

Virus eller bascille, elendigheden skal døden dø... Jeg skal jo på arbejde i morgen, så jeg har slet ikke tid til det her... Næsen løber og vandet koger... Roger-Over.

2 kommentarer:

  1. Hej sødeste Randi
    Tak for hyggeligt OU-møde.
    Det er nu festligt at læse din blog.
    Du og poterne ønskes en hundegod jul og et jagende godt nytår.
    Mange kærlige hilsner
    Anette og jens

    SvarSlet
  2. Hold da op du får blogget på livet løs, jeg har ikke kunnet følge med!
    Men tak for hyggsom læsning, indstemmer i næsten det hele ;o)
    Nu skal 12 poter og 10 tæer ud og boltre os i sneen...

    SvarSlet